Loading...

Zdrowa dieta dla każdego – proste triki w życiu codziennym

Dzisiejszy świat kładzie bardzo duży nacisk na to, by prowadzona dieta przez ludzi była zdrowa. Wszystko przez to, że mamy dziś ogromną dostępność do przetworzonej, niezdrowej żywności. Nie mamy czasu i szukamy gotowych rozwiązań, po które sięga większość ludzi. Zdrowe żywienie okazuje się jednak jednym z najważniejszych aspektów współczesnego świata. Łączy się nie tylko ze zmniejszonym zagrożeniem zachorowania na poszczególne choroby. Wprowadza także nas w lepsze samopoczucie, ponieważ w rezultacie zdrowego odżywiania czujemy się lżej i przyjemniej. Jest więc masa zalet, przez które warto stosować się do takiego stylu życia.

Pytanie jednak – jak to robić? Wielu osobom wydaje się, że stosowanie takiej diety jest niezmiernie trudne. Wymaga dużych ograniczeń, powoduje zakłopotanie, a konsekwencja wydaje się być efektywna jedynie na początku. Jak się jednak okazuje, nie trzeba się tego bać. Istnieje kilka codziennych, prostych praktyk dzięki którym będziemy czuć się lepiej na co dzień. Dzięki temu docenimy życie jeszcze bardziej. Oto najbardziej przydatne porady od dietetyków:

  • Wszystko zaczyna się od świadomości. Mówi się, że ograniczenie spożywania niezdrowej żywności to już pierwszy krok do sukcesu.

    Trzeba więc wyeliminować z diety sztuczne konserwy, pasztety, fast foody, zupki chińskie. Dobrze jest wypracować w sobie chęć dociekania prawdy. Sęk w tym, by nie kupować produktów w ciemno. Trzeba czytać składy, a gdy są niejasne sięgać informacji w internecie lub u profesjonalistów. Najlepiej jest przygotowywać sobie posiłki na podstawie produktów nieprzetworzonych. Korzystajmy z darów natury i tego proponują nam babcie ze spiżarni;

  • Istnieje pewna teoria, która bierze się z kojarzeniem owoców jako zdrowe. Nie jest to błędne, lecz przetworzone są już niezdrowe.

    Chodzi o to, że picie soków z kartonów wcale nie jest takie dobre. Zawierają one bardzo dużo cukrów z czego oczywiście dobrze jest zrezygnować. Dostarczane kalorie w napojach można ograniczyć poprzez zdecydowanie się na inne alternatywy. Najbardziej popularną jest woda mineralna. W ramach tego działania dobrze jest zrezygnować dodatkowo ze słodzenia kawy i herbaty;

  • Aby się dobrze odżywiać, nie wolno zapominać o ilości dostarczanych posiłków do organizmu i pilnowaniu częstotliwości. Najgorzej jest pomijać wczesne posiłki na rzecz objadania się w późniejszych porach. Nie bez powodu mówi się, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem i daje energię na większość dnia;
  • Zdrowe odżywianie to także delektowanie się posiłkami.

    Chodzi o to, aby spożywać je możliwie powoli. Najlepiej, gdy na jeden posiłek poświęcimy około 20 minut. Nie spieszmy się, ponieważ powolne przeżuwanie kęsów sprawia, że jesteśmy szybciej najedzeni. Ośrodek głodu zostaje zaspokojony po dłuższym czasie;

  • Nic w tym dziwnego, że zdrowa dieta nie lubi towarzystwa słodyczy. Takie kalorie nam nie służą, dlatego dobrze jest znaleźć alternatywę, która zaspokoi nasz ośrodek przyjemności. Świetne będą chociażby sezonowe, świeże owoce;
  • Ostatnia rada – wzbogacać dietę wszelkimi rodzajami aktywności fizycznej. Sprawdzi się tu chociażby spacer zamiast podróż samochodem.

    Dziś popularne są także hulajnogi, rolki i oczywiście niezastąpione rowery!

.